podejmowanie-decyzji-i-delegowanie-zadan.-151-blyskotliwych-rozwiazan helion, ebooki

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań
23.
Techniki zadawania pytań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
24.
Myśl — nie reaguj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
25.
Przemyśl opcje! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
26.
Priorytety — kiedy podjąć jaką decyzję . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
27.
Proś o informacje — nawet jeśli decyzja leży wyłącznie
w Twojej gestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
28.
Decyzje służące ocaleniu reputacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
29.
Konsultuj się z mentorami, weteranami
w danej dziedzinie, specjalistami i kolegami . . . . . . . . . . . . . . 41
30.
Doceń wkład innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
31.
Burza mózgów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
32.
Rozważanie zalet i wad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
33.
Nie ma błędów, są tylko nauczki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
34.
Ryzyko jest dobre — podejmij je! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
35.
Uwzględnij ryzyko wliczone w rezultaty . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
36.
Unikaj decyzji podejmowanych z pobudek własnego ego . . . . 47
37.
Unikaj podejmowania politycznych decyzji . . . . . . . . . . . . . . 48
38.
Nie reaguj pod wpływem emocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
39.
Strzeż się syndromu grupowego myślenia . . . . . . . . . . . . . . . . 50
40.
Syndrom grupowego myślenia to manipulacja,
nie konsensus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
41.
Pamiętaj o „warstwach” w organizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
42.
Prr! Chcesz naruszyć status quo? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
43.
Gdy na przeszkodzie staje kultura organizacji . . . . . . . . . . . . 54
44.
Niejednoznaczność — zastosowanie zasady jednakowej
orientacji w temacie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
45.
Staraj się o efekty korzystne dla wszystkich . . . . . . . . . . . . . . . 57
46.
Decyzje, które wymagają strategii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
47.
Prawo malejących przychodów krańcowych . . . . . . . . . . . . . . 59
48.
Rezygnacja z wszelkich: „A co, jeśli…” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Spis treści
49.
Myśl w sposób otwarty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
50.
Pozbądź się założeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
51.
Pozbądź się strachu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
52.
Dostrzeż możliwości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
53.
Nie bój się konliktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
54.
Zmiana to naturalny katalizator konliktu . . . . . . . . . . . . . . . . 65
55.
Zmiana napędza rozwój . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
56.
Nie bierz tego do siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
57.
Nie nadawaj sprawie wymiaru osobistego . . . . . . . . . . . . . . . . 68
58.
Radzenie sobie z oponentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
59.
Opieraj swoją decyzję na zaletach propozycji rozwiązania . . . 70
60.
Powstrzymaj chęć, by chwycić się pierwszej
zaprezentowanej opcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
61.
Powstrzymaj chęć ograniczenia się do niewielkiej
liczby informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
62.
Powstrzymaj chęć, by odsuwać problemy,
które wymagają dynamicznych decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
63.
Zrób, co należy! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
64.
Uczciwość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
65.
Brak decyzji to decyzja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
66.
Nie zachowuj się jak osioł Buridana . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
67.
Wycofaj się, żeby dokonać weryikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
68.
Czasem musisz nacisnąć na hamulec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
69.
Porównanie wyników z celami i założeniami . . . . . . . . . . . . . 78
70.
Pokonywanie blokad mentalnych w procesie decyzyjnym . . . 79
71.
Idź się zabawić! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
72.
Wypoć się! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
73.
Pozwól sobie na myślenie automatyczne! . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
74.
Daj temu spokój! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
75.
A może trochę teorii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań
76.
Kto odpowiada za doping? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
77.
I Ty możesz dopingować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
78.
Wspieranie innych decydentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
79.
Korzystaj z doświadczenia innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
80.
Szanuj różnice poglądów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
81.
Kontakty z innymi decydentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
82.
Kontakty z osobami uzależnionymi od Twojej decyzji . . . . . 90
83.
Kontakty z własnymi pracownikami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
84.
Asertywne prośby a asertywne polecenia . . . . . . . . . . . . . . . . 92
85.
Pokaż, zamiast mówić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
86.
Gdy ostateczna decyzja nie należy do Ciebie . . . . . . . . . . . . . 93
87.
Władza a wpływy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
88.
Podejmowanie lepszych decyzji dzięki argumentacji,
a nie pozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
89.
Siła przekonywania zasady „każdy wygrywa” . . . . . . . . . . . . . 97
90.
Ocena decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
91.
Ocena to również ustosunkowanie się do ludzi . . . . . . . . . . . . 99
92.
Dobra decyzja dziś to murowany sukces jutro . . . . . . . . . . . 100
93.
Ruszaj dalej — po sukcesie i porażce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
94.
Deinicja delegowania obowiązków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
95.
Delegowanie a podejmowanie decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
96.
Czym nie jest delegowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
97.
Kultura organizacji — czy jesteś gotów na sukces? . . . . . . . . 105
98.
Bliższe spojrzenie na delegowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
99.
Delegowanie poziome i pionowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
100.
Po co stosować delegowanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
101.
Ale będę musiał poświęcić moją władzę! . . . . . . . . . . . . . . . . 109
102.
Żeby więcej zrobić, trzeba więcej czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
103.
Podejmuj szybkie, dobre decyzje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
104.
Pracownicy, łączcie się! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Spis treści
105.
Zachęć pracowników do zaangażowania . . . . . . . . . . . . . . . . 114
106.
Daj ludziom wędkę, a nie rybę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
107.
Poznaj swój styl zarządzania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
108.
Rozwiń swoje umiejętności trenerskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
109.
Lubią mnie! Naprawdę mnie lubią! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
110.
Popularność to zaleta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
111.
Delegowanie jako sposób na poprawę relacji . . . . . . . . . . . . 120
112.
Uprawnienia a obowiązki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
113.
Przedstaw wizję i nagrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
114.
Opracuj strategię działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
115.
Przedmiot i podmiot delegowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
116.
Ocena zespołu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
117.
Przekazywanie pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
118.
Pokaż optymistyczne nastawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
119.
Określ swoje oczekiwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
120.
Wyznacz terminy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
121.
Kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
122.
Wiara w kompetencje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
123.
Zwalcz brak zaufania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
124.
Poważna decyzja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
125.
Pokonaj strach przed delegowaniem poważnych decyzji . . . . 135
126.
Określ konkretnie, co należy zrobić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
127.
Roześlij wici . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
128.
Nie zrywaj się przy pierwszej oznace kłopotów . . . . . . . . . . . 139
129.
Działaj, nawet gdy pojawią się problemy . . . . . . . . . . . . . . . . 140
130.
Pomóż pracownikom rozwiązać problem . . . . . . . . . . . . . . . 141
131.
Perfekcjonizm jest zbędny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
132.
Delegowanie a korzyści dla organizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
133.
Delegowanie a korzyści dla Ciebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
134.
Odciążenie z nadmiaru pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fotocafe.xlx.pl
  •