po prostu coreldraw 11 cała książka, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Po prostu
SPIS TRECI
CorelDRAW 11
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Steve Schwartz, Phyllis Davis
T³umaczenie: Marcin Samodulski
ISBN: 83-7361-038-3
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 260
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CorelDRAW 11 to rozbudowana aplikacja s³u¿¹ca do tworzenia grafiki wektorowej.
Pozwala on na tworzenie wielu rodzajów rysunków i wielostronicowych dokumentów —
od kart okolicznociowych, logotypów, broszur i gazetek, a¿ do projektów ogrodów
i stron WWW. Pocz¹tkuj¹cemu u¿ytkownikowi CorelDRAW 11 na pierwszy rzut oka
mo¿e siê wydaæ bardzo skomplikowany.
Jeli ksi¹¿ka „Po prostu CorelDRAW 11” bêdzie Twoim przewodnikiem po tym
programie, szybko go poznasz i przekonasz siê, jakim wspania³ym narzêdziem jest ta
aplikacja. Podobnie jak w innych pozycjach, które ukaza³y siê w serii „Po prostu”,
materia³ zamieszczony w tej ksi¹¿ce jest bogato ilustrowany i prezentowany
w zrozumia³y i ³atwy do przeanalizowania sposób. Kolejne rozdzia³y opisuj¹ kroki,
jakie musisz podj¹æ, by zrealizowaæ konkretne zadanie — ksi¹¿ka stanowi wiêc tak¿e
podrêczny zestaw wskazówek, który niejednokrotnie wska¿e Ci w³aciwe rozwi¹zanie.
• Podstawy pracy z CorelDRAW, zarz¹dzanie plikami
• Rysowanie prostych i z³o¿onych kszta³tów
• Zaznaczanie, przesuwanie, kopiowanie i zmiana rozmiarów obiektów
• Tworzenie dowolnych krzywych
• Praca z tekstem i tekstowe efekty specjalne
• Grupowanie, ³¹czenie, blokowanie obiektów, praca z warstwami
• Efekty specjalne
• Przygotowywanie ilustracji na potrzeby Internetu
• Drukowanie i tworzenie plików PDF
„Po prostu CorelDRAW 11” to najlepsza pozycja dla osób, które w krótkim czasie chc¹
opanowaæ obs³ugê Corela i tworzyæ za jego pomoc¹ atrakcyjne rysunki. Przekonasz siê,
¿e z t¹ ksi¹¿k¹ jest to ³atwiejsze ni¿ przypuszcza³e.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Spis treci
Wprowadzenie
11
Rozdział 1.
Podstawy 13
Obiekty a bitmapy.............................................................................. 14
Co nowego w wersji 11?..................................................................... 15
CorelDraw 11 w skrócie ..................................................................... 16
Interfejs programu CorelDraw 11........................................................ 18
Elementy interfejsu programu CorelDraw 11........................................ 20
Korzystanie z menu............................................................................ 22
Korzystanie z pasków narz'dziowych.................................................. 23
U,ycie narz'dzia Zoom ...................................................................... 25
U,ycie narz'dzia Hand ....................................................................... 26
Praca z dokerami................................................................................ 27
Korzystanie z pomocy ........................................................................ 28
Słowniczek wa,nych terminów, które nale,y przyswoi4........................... 29
Rozdział 2.
Rozpoczcie pracy i zarzdzanie plikami 31
Uruchamianie programu CorelDraw .................................................... 32
Tworzenie nowego dokumentu............................................................. 33
Otwieranie dokumentów..................................................................... 34
Importowanie grafiki i tekstu.............................................................. 35
Zapisywanie rysunków ....................................................................... 36
Tworzenie kopii zapasowych .............................................................. 37
Eksportowanie rysunków.................................................................... 38
Zarz7dzanie oknami............................................................................ 39
Zamykanie dokumentów..................................................................... 40
Wyj9cie z programu CorelDraw ........................................................... 41
Rozdział 3.
Prostokty i elipsy 43
Prostok7ty.......................................................................................... 44
Elipsy................................................................................................ 46
3
Spis treci
Rozdział 4.
Zaznaczanie, przesuwanie, kopiowanie i zmiana rozmiarów 49
Zaznaczanie obiektów......................................................................... 50
Przemieszczanie obiektów .................................................................. 51
Kopiowanie obiektów......................................................................... 53
Zmiana rozmiarów obiektu................................................................. 56
Usuwanie obiektów ............................................................................ 57
Rozdział 5.
Zło!one kształty 59
Wielok7ty i gwiazdy........................................................................... 60
Tworzenie spiral................................................................................. 63
Rysowanie siatek ............................................................................... 64
Rysowanie narz'dziem Perfect Shapes................................................. 65
Rozdział 6.
Wzły i #cie!ki 67
Trzy typy w'złów............................................................................... 68
Przekształcanie obiektu w krzywe ....................................................... 69
U,ycie w'złów................................................................................... 70
Rozdział 7.
Linie i krzywe 77
U,ycie narz'dzia Freehand.................................................................. 78
U,ycie narz'dzia Bézier...................................................................... 80
U,ycie narz'dzia Pen.......................................................................... 82
U,ycie narz'dzia Polyline................................................................... 83
U,ycie narz'dzia 3 Point Curve........................................................... 84
Ustawianie wła9ciwo9ci linii ............................................................... 85
Dodawanie zako?cze? ........................................................................ 87
Linie rysowane piórem ....................................................................... 89
Rozcinanie obiektów .......................................................................... 90
Wymazywanie za pomoc7 narz'dzia Eraser ......................................... 92
Narz'dzie Artistic Media .................................................................... 93
Rozdział 8.
Wła#ciwo#ci strony i dokumentu 101
Ustawianie rozmiaru i orientacji strony...............................................102
Ustawianie tła ...................................................................................104
Dodawanie stron ...............................................................................105
Usuwanie stron..................................................................................106
Nawigacja w obr'bie dokumentu........................................................107
Informacje na temat dokumentu .........................................................108
4
Spis treci
Rozdział 9.
Narzdzia precyzyjne 109
U,ycie linijek....................................................................................110
Wybór jednostek miary......................................................................111
U,ycie linii pomocniczych.................................................................112
U,ycie siatek ....................................................................................115
U,ycie narz'dzia Dimension..............................................................116
U,ycie paska statusu .........................................................................117
Wyrównywanie obiektów ..................................................................119
Rozdział 10. Kolory i wypełnienia 121
Jednorodne kolory wypełnie? i konturów............................................122
U,ycie palet kolorów.........................................................................123
U,ycie narz'dzi Eyedropper i Paintbucket ..........................................124
Okno dialogowe Uniform Fill.............................................................126
Zarz7dzanie kolorem .........................................................................128
Wypełnienia tonalne..........................................................................130
Wypełnianie obiektów wzorami .........................................................132
Wypełnianie tekstur7.........................................................................135
Narz'dzie Interactive Mesh Fill..........................................................136
Rozdział 11. Praca z tekstem 139
Tworzenie tekstu...............................................................................140
Formatowanie tekstu.........................................................................142
Importowanie tekstu..........................................................................148
Układ tekstu......................................................................................149
Upi'kszanie tekstu............................................................................151
Rozdział 12. Tekstowe efekty specjalne 153
Pochylanie i obracanie tekstu.............................................................154
Tworzenie efektu cienia.....................................................................157
Dopasowanie tekstu do krzywej .........................................................159
Wytłaczanie tekstu............................................................................161
Efekt neonu.......................................................................................166
Rozdział 13. Nakładanie obiektów na siebie i warstwy 169
Zmiana kolejno9ci obiektów uło,onych w stosie .................................170
Praca z warstwami.............................................................................171
5
Spis treci
Rozdział 14. Działania na obiektach 175
Grupowanie obiektów........................................................................176
Blokowanie obiektów........................................................................177
Ł7czenie i rozdzielanie obiektów........................................................178
Przekształcanie obiektu......................................................................180
Zmiana kształtu obiektu.....................................................................186
Rozdział 15. Efekty specjalne 189
U,ycie obwiedni ...............................................................................190
Przej9cia pomi'dzy obiektami ............................................................193
Wprowadzanie perspektywy...............................................................195
Wytłaczanie obiektów........................................................................196
Polecenie PowerClip..........................................................................197
Tworzenie cieni obiektów..................................................................198
Narz'dzie Interactive Transparency....................................................200
Narz'dzie do zniekształcania — Interactive Distortion.........................202
U,ycie p'dzli Smudge i Roughen.......................................................203
Narz'dzie Interactive Contour............................................................204
Doker efektów soczewkowych Lens...................................................205
Kopiowanie i klonowanie efektów......................................................206
Rozdział 16. Symbole, rysunki z biblioteki Clip Art i obrazy bitmapowe 207
U,ycie symboli .................................................................................208
U,ycie dokera Scrapbook ..................................................................211
Praca z obrazami bitmapowymi..........................................................212
Pozyskiwanie obrazów.......................................................................216
Rozdział 17. CorelDraw a Internet 219
Terminologia Internetu......................................................................220
Ustawienia programu CorelDraw dotycz7ce Internetu..........................221
Ustawianie tła strony .........................................................................222
Wprowadzanie tytułu strony WWW ...................................................223
Wprowadzanie tekstu na stron' WWW...............................................224
Wstawianie elementów graficznych na stron'......................................225
Ł7cza i zakładki ................................................................................229
Zapisywanie dokumentów jako stron HTML.......................................232
6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]