podłączenie CNC DVD, ▇ Manuale do Renault Laguna II
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->PODŁĄCZENIE CARMINAT NAVIGATION COMMUNICATION DVDDO LAGUNY 2 Ph1Poniżej fotka przerobionej wiązki, następnie schemat z oznaczeniami jak z fotki, a potem będzieopis “co z czym”Spis elementów na schemacie:209 – przełącznikświatełz guzikiem na końcu225 – gniazdo diagnostyczne240 – lusterko pasażera241 –ściemniaczpodświetlenia260 – skrzynka bezpieczników261 – amplituner325 – pilot pod kierownicą645 – UCH662 – czytnik płyt DVD789 – mikrofon systemu nawigacji i BT972 – dżojstik systemu nawigacji1094 – moduł ABS/ESP1127 – wyświetlacz nawigacji1272 – zmieniarkaCały system nawigacji łączy się z autem za pomocą kilku wtyczek: standardowe kostki ISOzasilająca radio i głośnikowa i dwie wtyczki złącza R369 którego to nie ma w lagunie przedliftowej– na fotce zamiast tych wtyczek są wypuszczone przewody które należy dołączyć do instalacjiauta. Liczby na fotce odpowiadają liczbom kolorowym na schemacie więc teraz lista „co gdzie”1 – dwie wtyczki czytnika płyt DVD2 – wtyczka zmieniarki3 – wtyczki do amplitunera4 – złącze ISO (wtyczki) zasilające i głośnikowe do amplitunera5 – wtyczka dżojstika nawigacji6 – wtyczka wyświetlacza nawigacji7 – złącze ISO (gniazda) zasilające i głośnikowe – podłączyć do wtyczek obsługujących stareradio8 – masa – przykręcić gdziekolwiek do masy, oryginalnie było dośrubykoło licznika iwyświetlacza9 – dwa przewody do magistrali CAN pojazdu – 133B i 133C – można je podłączyć do gniazdadiagnostycznego – odpowiednio styki 6 i 14 – lub do czerwonej wtyczki licznika – styki 10 i 1110 – dwa przewody do magistrali CAN multimedia – zasadniczo można ich nie podłączać bo popierwsze nie ma odpowiednich styków w gnieździe diagnostycznym, a po drugie nawet ja się jedołoży to clip i tak nie chce łączyć się z nawigacją.11 – trzy przewody•H66P – sygnał włączenia biegu wstecznego, można pozostawić go niepodłączony•AP10 – plus po włączeniu zapłonu – najbliżej do podłączenia jest plus AP3 w czarnejwtyczce klimatronika, styk 6•19E – podświetlenie – również z wtyczki klimatronika, styk 1412 – kolejne trzy przewody z obwodów czujnika temperatury – są one doprowadzone dowyświetlacza radia lub starej nawigacji•47C i 47D – podłączyć do przewodów prowadzących do czujnika temperatury w lusterkupasażera•47X – jest to wyjście sygnału temperatury dla UCH i innych obwodów13 – 6 przewodów do pilota pod kierownicą•34AP – do pilota, styk B1•34AQ – do piota, styk B2•34AR – do pilota, styk A2•34AS – do pilota, styk B3•34AT – do pilota, styk A1•34AU – do pilota, styk A314 – trzy przewody do mikrofonu•107F – sygnał z mikrofonu•107G – zasilanie do mikrofonu•107J – masa do mikrofonu i ekranowanie15 – przewód do przycisku w przełącznikuświateł– odpowiada on za aktywację sterowaniagłosowego systemem nawigacji. Jeśli tego przycisku brak to można wykorzystać jakikolwiekwłącznik zwierający ten przewód z masą.cztery przewody oznaczone ISO należy podpiąć do poszczególnych przewodów złącza ISOprzedłużki do amplitunera:•47F – sygnał o prędkości pojazdu – podpiąć do przewodu ze styku 1 zasilającej wtyczkiISO•BCP4 – plus stały – podpiąć do przewodu ze styku 4 zasilającej wtyczki ISO•LPG – sygnał włączeniaświatełpozycyjnych – podpiąć do przewodu ze styku 6 zasilającejwtyczki ISO•SP2 – plus akcesoriów – podpiąć do przewodu ze styku 7 zasilającej wtyczki ISOWszystko to co na fotce jest owinięteżółtąizolacją to dodatkowe połączenia które trzeba wykonaćsamodzielnie w fabrycznej wiązce. Najwięcej roboty jest z wykonaniem przedłużki ISO doamplitunera wraz z podłączeniem czterech ostatnich na liście przewodów. Nie należy ona dowiązki nawigacji i raczej nie będzie jej w zestawie. Przewód anteny FM trzeba przeciągnąć spodcentralnej części kokpitu do prawego boku w pobliże drzwi.Żebyzamontować amplituner należyzaopatrzyć się w kieszeń mocującą, koniecznie w wersji europejskiej. Konieczna jest też wymianawkładu schowka pasażera lub jego przeróbka. Inny jest styk przyłączeniowy anteny GPS – wCarminat 8000 jest wtyk SMA (chyba), natomiast w Carminat DVD jest HRS GT5 – potrzebna jestalbo przejściówka, albo antena z odpowiednim wtykiem.Ważna sprawa – nie odłączać zasilania bezpośrednio po wyłączeniu systemu! Grozi touszkodzeniem elementów. Z odpinaniem wtyczek należy poczekać przynajmniej pół minuty dowyłączenia nawigacji.Druga ważna sprawa – system nawigacji jest wyposażony w kod zabezpieczający – nie jest to kodradia itp. Jeśli jest możliwość włączenia nawigacji u „dawcy” to koniecznie trzeba Clipem uzyskaćkod wstępny i na jego podstawie wygenerować właściwy kod bezpieczeństwa. Jeśli tego kodubrak, i „dawcy” również to trzeba szukać kolegi który posiada lagunę poliftową z taką nawigacją iktóry zgodzi się na podpięcie innego czytnika i clipa.I po tym wszystkim możemy cieszyć się nawigacją do której już nie przewiduje się aktualizacji, aleza to mamy zestaw głośnomówiący łączony przez BT i zmieniarkę odtwarzającą pliki mp3...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]