po-1, Różne, studia - WEMIF PWr
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Programowanie
obiektowe
Grzegorz Jabłoński
Katedra Mikroelektroniki i Technik
Informatycznych (K-25)
Budynek B18
(631) 26-48
Program przedmiotu
Ogólne spojrzenie na język C++
Klasy
Pola i metody
Przeciążenie operatora
Dziedziczenie
Funkcje wirtualne
Wzorce
Obsługa wyjątków
Hierarchie klas
Biblioteka standardowa C++ (STL)
2
Dzisiejszy wykład
Cele projektowania
Paradygmaty programowania
Proces projektowania obiektowego
Podstawy projektowania obiektowego
Abstrakcja
Interfejsy
Zadania
Współpracownicy
Przykład
Identyfikacja obiektów
Identyfikacja relacji
3
Cele projektowania
Ponowne użycie
Opracowanie przenośnych i niezależnych komponentów, które
mogą być ponownie użyte w wielu systemach
Rozszerzalność
Wsparcie dla zewnętrznych modułów rozszerzających (np.
Photoshop plug-ins)
Elastyczność
Łatwość zmian przy dodaniu dodatkowych danych/możliwości
Małe prawdopodobieństwo totalnego uszkodzenia systemu
przy zmianach w projekcie
Lokalne efekty zmian
4
Proces projektowania
Cel: zbudować system
Proces projektowania przebiega następująco:
Podział/opis systemu jako zespołu komponentów
Podział/opis komponentów jako zespołu mniejszych komponentów
Pojęcie abstrakcji
Podstawowe w procesie projektowania, ukrywa szczegóły komponentów
nieistotne w bieżącej fazie projektowania
Identyfikacja komponentów metodą zstępującą
Stopniowy podział systemu na coraz mniejsze, prostsze komponenty
Integracja komponentów metodą wstępującą
Budowa systemu przez składanie komponentów na różne sposoby
Projekt odbywa się zgodnie z paradygmatem: proceduralnym,
modularnym, obiektowym
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]