polonez - schematy 9711, shematy polonez
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
7
BUDOWA I DANE TECHNICZNE
WYPOSAŻENIA ELEKTRYCZNEGO
7.1
Najistotniejszymi obwodami wyposażenia elektrycznego są:
— obwód zapłonu;
— obwód rozruchu;
— obwód zasilania;
— obwód oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego;
— obwody pozostałych urządzeń elektrycznych.
W celu oszczędności przewodów elektrycznych i części pomocniczych
obwody uzupełniają się wzajemnie. Niejednokrotnie z tego samego prze-
wodu korzysta kilka urządzeń, a jeden bezpiecznik zabezpiecza różne
obwody.
Przewody różnych obwodów są połączone w wiązki owinięte taśmą, która
zabezpiecza je przed uszkodzeniem i łączy ułatwiając montaż. Wiązki są
mocowane w nadwoziu, dzięki czemu przebiegają w miejscach, gdzie trudno
je uszkodzić w czasie normalnej eksploatacji samochodu. Zapewnia to
trwałość wiązek i niezawodność ich pracy. W celu ułatwienia identyfikacji
poszczególnych obwodów przewody mają różnokolorową izolację.
Rozmieszczenie głównych zespołów wyposażenia elektrycznego oraz urzą-
dzeń do sterowania i kontroli omówiono w rozdziałach 1.2 i 1.3. Schemat
połączenia elementów wyposażenia elektrycznego dla samochodów FSO
Polonez Caro pokazano na rysunkach 7.1 do 7.5. Schematy instalacji
elektrycznej samochodów FSO Polonez Caro 1,5i/1,6i (w wersji z katalizato-
rem i bez katalizatora) różnią się od schematu samochodu FSO Polonez
1,5/1,6 połączeniami oraz dla modelu
l,5i/1,6i
usunięciem rozdzielacza
zapłonu, zaworu odcinającego gaźnika, modułu elektronicznego zapłonu
i cewki zapłonowej, a FSO Polonez 1,5i/1,6i z katalizatorem ma dodatkowo
czujnik tlenu w układzie wylotowym (sonda lambada).
204
Dane techniczne instalacji elektrycznej
Kolejność zapłonów
Elektroniczny moduł sterujący
(1
Producent
Numer
Zakres napięcia zasilania
Optymalny zakres napięcia zasilania
Czujnik położenia wału
korbowego
Producent
Numer
Parametry elektryczne przy 25°C:
— rezystancja cewki
— indukcyjność cewki przy 1000 Hz
1-3-4-2
,5i/1,6i; 1,5i kat./1,6i kat.)
DELCO ELECTRONICS
16089699
7...16 V
10,,.15 V
DELCO
REMY
10456005
965...1075O
560...620 H
Napięcie szczytowe przy:
— prędkości tarczy czujnika
49 + 5% mm/s, szczelinie powiet-
rznej 0,75 mm i rezystancji obcią-
żenia 10 kfi
— prędkości tarczy czujnika
226 + 5% mm/s, szczelinie powiet-
rznej 1,75 mm i rezystancji obcią-
maks. 150 V
żenią 10 kQ
Sonda lambda
Producent
Numer
Rezystancja wewnętrzna przy 371 °C
Czujnik prędkości jazdy
Producent
Numer
Zakres napięcia zasilania
min, 0,25 V
AC ROCHESTER
25106073
maks. 40 k£2
SWF
601424
9...16 V
Prąd pracy dla końcówki ,, + "
Prąd pracy dla końcówki „-"
Czujnik ciśnienia bezwzględnego
Producent
Numer
maks. 28 mA
maks. 20 mA
DELCO ELECTRONICS
16137039
Napięcie wyjściowe dla ciśnienia:
15kPa
40 kPa
94 kPa
102 kPa
0,122...0,382 V
1,521...1,683 V
4,438...4,600 V
4,859...5,043 V
Czujnik temperatury w przewo-
dzie ssącym
Producent
AC ROCHESTER
Numer
25036898
205
Rezystancja przy temperaturze pomiaru:
15°C
4114...4743
Cewka zapłonowa (1,5i/1,6i;
1,5i kat./1,6i kat.)
Producent
DELCO REMY
Numer
1103761
Zakres napięcia zasilania
4,5...16 V
Prąd w obwodzie pierwotnym cewki
8,5,..10 V
Czas przepływu prądu w uzwojeniu
pierwotnym cewki
2...4 ms
Napięcie w obwodzie wtórnym
33 kV
Amplituda napięcia sterującego
obrotomierzem
5 V
Świece zapłonowe
(1,5i/1,6i; 1,5i
Typ
kat./1,6i kat.)
Iskra FE65P
Champion
N9Y
Bosch W6DP
lub W6DC
M. Marelli CW7LP
KLG FE65P
Wymiar gwintu
Odstęp elektrod
Przekaźnik elektryczne] pompy
paliwa
Producent
M14x1,25
0,8 mm
Helia
4RA 00351011
lub 003520-13
Bosch
0332204151
Numer
Producent
Numer
Rozdzielacz zapłonu bezstykowy
silnik 1500
silnik 1600
Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu
dla silnika 1500
dla silnika 1600
Maksymalny kąt wyprzedzenia zapło-
nu regulatora odśrodkowego
dla silnika 1500
dta silnika 1600
(1,5/1,6)
4497
4498
7...9°
9...11°
26...31
21 ...26
Moduł zapłonu
(1,5/1,6)
Hybryd H-161 (Zabrze)
TelpoGL-118 lub GL-188albo
Auto Power Electronics (Opole)
Cewka zapłonowa
(1,5/1,6)
Rezystancja uzwojenia pierwotnego
w temperaturze 20°C
Zelmot 4232 (wcześniej 4226)
0,70...0,86fl
Rezystancja uzwojenia wtórnego
w temperaturze 20°C
6,40...0,96
206
128
;
C
84,0
Świece zapłonowe (1,5/1,6)
Champion N9Y
M. Marelli CW7LP
Bosch W7DC
Iskra KLG FE65P
Gwint świecy
Odstęp elektrod świecy
Rozrusznik
Napięcie
Moc znamionowa
Kierunek obrotów od strony zębatki
Liczba biegunów
Uzwojenie wzbudzenia
Sprzęgło
Włączanie
Średnica wewnętrzna pomiędzy
biegunami
Średnica wewnętrzna wirnika
Nacisk sprężyny na szczotkę
nie używaną
Luz osiowy wałka wirnika
Głębokość obniżenia Izolacji
pomiędzy działkami komutatora
Smarowanie łożysk samosmarujących
i czopów wałków
Smarowanie wielowypustu na wałku
rozrusznika
M14x1,25
1 mm
100 N-1,5/12
12 V
1,5 kW
prawy
4
szereg owo-bocznikowe
wałeczkowe
elektromagnetyczne
67,60,,.67,66 mm
66,85...66,90 mm
9...12 N
0,1 ...0,7 mm
1 mrn
olej silnikowy VS 10 W
lub Selektol 9
ŁT-4 S2 lub MR 2
Dane do prób na stanowisku
Próba działania*:
— prąd
— prędkość
— napięcie
— moment obrotowy
270 A
1250...1270 obr/min
9,6 V
8,3 N-m
Próba pełnego zahamowania*:
— prąd
— napięcie maksymalne
— moment obrotowy
520...560 A
6,7 V
19,6 N Tn
Próba biegu jałowego;
— prąd
— prąd bez wyłącznika
— napięcie
— prędkość
65 A
2S...35 A
12 V
5000...60000 obr/min
Włącznik elektromagnetyczny
Próba prądu
Rezystancja uzwojenia
0,37...0,41
a
Skok styków
2,87...4,03 mm
Skok kotwicy
13,88...16,09 mm
207
Alternator
A124-14V-44A
A125-55k
(14V-55A)
14 V
—
—
55 A
Napięcie znamionowe
Moc maksymalna
Prąd maksymalny
Prąd znamionowy
Prędkość początku ładowania
przy 12 V
Prąd dostarczany przy 13,5 V do aku-
mulatora przy 7000 obr/min w stanie
ciągłym
Prędkość maksymalna ciągła
Prędkość maksymalna chwilowa
przez 15 min
Rezystancja uzwojenia wirnika mierzo-
na pomiędzy pierścieniami ślizgowymi
Kierunek obrotów od strony napędu
Przekładnia silnik-alternator
Elektroniczny regulator napięcia
Moment bezwładności wirnika
12 V
740 W
53 A
—
950...1050 obr/min
^42 A
14000 obr/min
15 000 obr/min
4,1-4,5
Q
3,1 ±0,1
Q
prawy
—
—
RNa 12
15x10-
4
kgm
2
Charakterystyki diod prostowniczych
Prąd ciągły bezpośredni w 130°C
— diody mocy
25 A
Napięcie zwrotne
Prąd zwrotny w temperaturze 1 30°C
z napięciem 150 V przyłożonym
przez 5 s
Regulator napięcia
Prędkość do kontroli regulacji
Prąd stabilizacji cieplnej
Prąd kontroli drugiego stopnia
Prąd kontroli pierwszego stopnia
Napięcie regulacji drugiego stopnia
Napięcie regulacji pierwszego stopnia
wyższe od napięcia regulacji drugiego
stopnia
Rezystancja pomiędzy zaciskiem 15
i masą
Rezystancja pomiędzy zaciskiem 15
i zaciskiem 67 przy stykach otwartych
Akumulator
Napięcie znamionowe
Pojemność znamionowa (przy wyła-
dowaniu w ciągu 20 h)
150 V
1 mA
Rc 2/12 D
5000 obr/min
7 A
10...14A
40...45 A
13,8-14,6 V
0...0,7 V
27...29
Ci
3,5...3,9 p
12 V
45 A-h
*' Dane pomiarowe w temperaturze otoczenia 2CTC.
208
— diody wzbudzenia
1 A
[ Pobierz całość w formacie PDF ]