PN 52 Nowosielski Podejście procesowe, Zarządzanie, Zarządzanie procesami

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Nr 52
Podejście procesowe
w organizacjach
Redaktor naukowy
Stanisław Nowosielski
Senacka Komisja Wydawnicza
Zdzisław Pisz
(przewodniczący),
Andrzej Bąk
,
Krzysztof Jajuga
,
Andrzej Matysiak
,
Waldemar Podgórski
,
Mieczysław Przybyła
,
Aniela Styś
,
Stanisław Urban
Recenzenci
Szymon Cyfert, Piotr Grajewski, Jan Pyka
Redaktorzy Wydawnictwa
Agnieszka Flasińska, Joanna Świrska-Korłub
Skład i łamanie
Małgorzata Czupryńska, Beata Mazur
Projekt okładki
Beata Dębska
Kopiowanie i powielanie w jakiejkolwiek formie
wymaga pisemnej zgody Wydawcy
© Copyright by Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wrocław 2009
PL ISSN 1899-3192
ISBN 978-83-7011-969-0
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Część 1. Podejście procesowe w różnych koncepcjach zarządzania
Grzegorz Jokiel:
Podejście procesowe w zarządzaniu – geneza i kierunki
rozwoju koncepcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Krzysztof Kazimierz Bednarz:
Podejście procesowe
w komunikacji we-
wnętrznej przedsiębiorstwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Anna Cierniak-Emerych:
Ewolucja podejścia do partycypacji pracowniczej
w koncepcjach zarządzania ludźmi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Wojciech Cieśliński:
Procesowa orientacja przedsiębiorstw – wyniki badań
empirycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Andrzej Kaleta:
Zarządzanie strategiczne jako proces. Studium przypadków 49
Sebastian Kliciński:
Problemy implementacji podejścia procesowego opar-
tego na normie ISO 9001:2000 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Andrzej Kozina:
Procesowe koncepcje negocjacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Anna Marciszewska:
Podejście procesowe w zarządzaniu małą irmą . . . . . . 73
Katarzyna Międła:
Wykorzystanie podejścia procesowego we wdrażaniu
outsourcingu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Maja Prudzienica:
Podejście procesowe w zarządzaniu innowacjami . . . . . . 90
Waldemar Szewc:
Idea podejścia procesowego w zarządzaniu kancelarią do-
radztwa podatkowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Witold Szumowski:
Zastosowanie podejścia procesowego w urzędach admi-
nistracji samorządowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Edyta Tabaszewska:
Zarządzanie wiedzą zorientowane na procesy bizneso-
we – podstawowe założenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Sławomir Wawak:
Podejście procesowe we wdrażaniu systemów zarządza-
nia bezpieczeństwem informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Jarosław Witkowski:
Orientacja procesowa w różnych koncepcjach i mode-
lach referencyjnych zarządzania łańcuchem dostaw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Czesław Zając:
Przejęcia i fuzje jako procesy zmian w przedsiębiorstwie . . . 144
Część 2. Metody doskonalenia procesów – założenia ideowe a praktyka
Renata Brajer-Marczak:
Konsekwencje ciągłego doskonalenia procesów w
organizacjach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
6
Spis treści
Szymon Cyfert:
Metody podnoszenia efektywności procesów w polskich
przedsiębiorstwach – ograniczenia i kierunki zmian . . . . . . . . . . . . . . . 162
Dominika Kaczmarek-Kalisz:
Proces realizacji zamówienia indywidualne-
go (na przykładzie irmy produkującej studnie szczelne) . . . . . . . . . . . 170
Adam Mytlewski:
Audyt wewnętrzny jako narzędzie badania procesów go-
spodarczych przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Stanisław Nowosielski:
Modelowanie procesów gospodarczych w literaturze
i praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Małgorzata Sobińska:
Outsourcing procesów biznesowych . . . . . . . . . . . . . . . 199
Adam Stabryła:
Identyikacja procesów jako stadium przygotowawcze w
projektowaniu usprawnień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
Beata Ujda-Dyńka, Anna Zych:
Wykorzystanie outsourcingu jako metody
wspomagającej zarządzanie procesowe (na przykładzie przedsiębiorstw
województwa podkarpackiego) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Adam Węgrzyn:
Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie energetycz-
nym na przykładzie Dolnośląskiej Spółki Gazownictwa . . . . . . . . . . . . . . . 221
Część 3.
Technologie informatyczne w zarządzaniu procesami
Paul Dieter Kluge:
ERP jako narzędzie wdrożenia podejścia procesowego do
controllingu MŚP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
Mieczysław L. Owoc, Krzysztof Wilk:
Dywersyikacja narzędzi informa-
tycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw . . . . . . . . . . . . . 240
Ewa Szkic-Czech:
Informacja statystyczna w zasilaniu organizacji przedsię-
biorstwa zorientowanego procesowo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251
Jędrzej Wieczorkowski
,
Przemysław Polak:
Wsparcie podejścia proceso-
wego przez systemy informatyczne z zastosowaniem koncepcji SOA . . . 264
Ryszard Zygała:
Podejście procesowe w systemach informatycznych przed-
siębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
Część 4. Zarządzanie procesami w łańcuchach i sieciach logistycznych
Andrzej Jezierski:
Model referencyjny procesu logistyki zaopatrzenia . . . . . 281
Marek Karkula:
Modelowanie symulacyjne jako narzędzie doskonalenia
procesów logistycznych na przykładzie centrum logistycznego . . . . . . . . . 287
Stanisław Krawczyk:
Procesowe ujęcie usług logistycznych . . . . . . . . . . . . . . 297
Monika Łobaziewicz:
Mapy procesów logistycznych w systemach zarządza-
nia jakością na przykładzie przedsiębiorstw ciepłowniczych . . . . . . . . . . . . 306
Zdzisław Mokwa:
Zarządzanie logistyczne jako zorientowane na procesy lo-
gistyczne zarządzanie siecią dostaw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320
 Spis treści
7
Kazimierz Perechuda, Marcin Kowalewski:
Metodologiczne problemy
wyceny wartości sieci gospodarczych opierających się na wiedzy . . . . . . . 329
Bartłomiej Rodawski:
Strategia i procesy zarządzania łańcuchem dostaw.
Teoria a praktyka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337
Dariusz Tłoczyński:
Zarządzanie procesami logistycznymi w polskich por-
tach lotniczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347
Część 5.
Organizacja procesowa – problemy projektowania i wdrażania
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło:
Konkurencyjność operacyjna i strategicz-
na współczesnego przedsiębiorstwa – organizacji procesowej . . . . . . . . . . 357
Marek Dudek:
Zarządzanie fraktalnymi strukturami systemów wytwórczych 366
Adam Dzidowski:
Model potencjału wirtualizacyjnego przedsiębiorstw . . . . 374
Piotr Grajewski:
Uwarunkowania implementacji procesów do organizacji 381
Janusz Kraśniak:
Uwarunkowania sytuacyjno-organizacyjne wdrażania or-
ganizacji procesowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 389
Grzegorz Krzos:
Struktury hybrydowe w organizacjach procesowych . . . . . 396
Janusz Marek Lichtarski:
Struktury procesowe i zadaniowe – analiza po-
równawcza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 404
Grażyna Osbert-Pociecha:
Zmiana jako metaproces w organizacji proceso-
wej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 413
Agata Pietroń-Pyszczek,
Małgorzata Trenkner:
Społeczne aspekty zarzą-
dzania projektem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 424
Summaries
Part 1. Processing approach in different management conceptions
Grzegorz Jokiel:
A process approach in management – concept origins and
evolution . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Krzysztof Kazimierz Bednarz:
A process approach in the internal commu-
nication of business . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Anna Cierniak-Emerych:
Evolution in the approach to employee participa-
tion in concepts of Human Resources Management . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Wojciech Cieśliński:
Business process orientation – empirical research results 48
Andrzej Kaleta:
Strategic management as a proces. Case studies . . . . . . . . . . 57
Sebastian Kliciński:
Problems with the implementation of the norm ISO
9001:2000 based on process approach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Andrzej Kozina:
Process-oriented concepts of negotiations . . . . . . . . . . . . . . . 72
Anna Marciszewska:
A process approach to management of a small enter-
prise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fotocafe.xlx.pl
  •